Pages

Wednesday 16 May 2012

Selamat Hari Guru



Terima Kasih Cikgu, jasamu akan tetap ku kenang sampai ke akhir nyawaku..
Dalam hidup kita, ada lima insan yang harus kita hormati sebagaimana kit menghormati kedua ibu bapa kita.
1.       Ibu bapa yang melahirkan dan membesarkan kita..
2.       Ibu bapa angkat sekiranya kita diangkat oleh orang lain selain ibu bapa kandung.
3.       Ibu bapa susuan sekiranya kita ada menyusu dengan orang lain emasa kita baby.
4.       Guru-Guru yang mengajar dan mendidik kita sehingga berjaya menjadi insan berguna di dunia ini.
5.       Ibu bapa mertua setelah kita berkahwin.

Kelima-lima golongan insan ini harus kita hormati sebagaimana kita menghormati dan menyangi ibu bapa kita sendiri.

Sejarah persekolahanku... 

1988 –   Tadika Kemas Kg Lintang.

Cikgu pertamaku – Cikgu Nor dan Cikgu Sabon. Aku lebih suka ngan cikgu nor sebab dia baik.. Cikcu Sabon agak tegas sikit, aku takut ngan dia.. hehehe

1989 -    1994 SK Encik Buyong
 
Masa darjah 1 sampai 3 cikgu kelas aku ialah cikgu Hjh Zubaidah. Dialah cikgu yang begitu tabah dengan kerenah aku semasa di darjah 1, 2 dan 3.

Masa darjah 4 hingga darjah 6 guru kelas aku Cikgu Misnu..  Ada lagi cikgu nie kat sekolah SK Encik Buyung

Gurubesar yang aku ingat ialah Cikgu Mustafa..

1995 – 2001 SMK Tun abang Haji Openg

                Tingkatan 1 Guru kelas aku Cikgu Bong

                Tingkatan 2 Guru kelas aku, Allahyarham Cikgu Fauzi

                Tingkatan 3 pula Cikgu Siew.

                Tingkatan  4 dan 5 Guru kelas aku Cikgu/Ustazah Rosnawati

                Tingkatan 6 rendah dan 6 atas Guru tingkatan aku Cikgu Ramilah



Pengetua paling disayangi ramai sepanjang aku berada di sekolah ini, Encik Ahmad Bin Hamdan.. Antara guru-guru matapalajaran yang aku ingat lagi semasa di sekolah menengan ialah, Cikgu Lim Pek Choo, Cikgu Jaya, Cikgu Mah Poh San, Cikgu Zulkarnain, Ustaz Mahadi, Cikgu Banarbas, Cikgu Jamain, Cikgu Jasmin, Cikgu John, Cikgu Kamel, Cikgu Mary Yeo, Cikgu  Mior, Cikgu Ali, Cikgu Norkiah Wahab, Cikgu Norkiah Wasli, Ustazah Nazariah, Cikgu Ten, Cikgu Lo, Cikgu Rokilah, Cikgu Hazani, dan ramai lagi cikgu yang aku tak senaraiklan disini...

2002 -2006 Universiti Utara Malaysia

Masa kat U, ramai gak la lec yang mengajar aku.. memandangkan bukan dalam kelas-kelas cam kat sekolah, tak boleh lah nak spesifilkan cam kat sekolah.

Antara yang aku ingat ialah, En Ali, En Nik Adzrieman ( Juga merupakan cikgu masa aku sekolah menengah) Pn Mazni. Pn Nafisa, En Zabidin, En Mohd Akir, Pn Hamirul Aini, Pn Norlida,  Pn Nor Izzah Yahya, En Syakirin, Pn Azlin,  En Hillaluddin Johan, Pn Yusalita, En Abdul Bashah, Pn Aida Mauziah, Pn Juliana Aida, En Adan, En Rushdi Idrus, En Jsni Ahmad, En Mohd Tarmidi, Pn Siti Sakirah, En Murugesan, Prof Zulkhairi, dan ramai lagi yang aku tak sebutkan disini... 




Terima Kasih atas jasa dan pengorbanan semua dalam mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna untuk Bangsa, Agama dan Negara...

Wassalam...

Barakallah...

Coretan popular