Pages

Thursday 26 January 2012

Wajah putih berseri...

Sekarang nie kan, banyak sungguh la krim pencerah diiklankan kat TV, majalah, radio, surat khabar, internet, dan media-media lainnya. Kenapa yer nak cerahkan sangat kulit tu. Tak suka ker dengan apa yang Allah dah kurniakan. Hitam sangat ker, hodoh sangat ker kalau kulit tak cerah.




Semua orang sibuk nak cerahkan wajah, tak kira lah lelaki atau perempuan. Ada saja krim untuk diorang kan. Fair&lovely, loreal, garnea, nivea, vaselin, dan macam-macam lagi la. Penting sangat ker wajah putih berseri nie.






Apa yang aku nak kongsikan sebenarnya satu rahsia wajah putih berseri tanpa kos untuk membeli krim pencerah, berjemur la tengah panas terik pun tak kisah. Siapa yang akan dapat wajah yang putih berseri nie, yang pastinya para syuhada. Wajah mereka akan putih berseri di hadapan Allah di Akhirat nanti. Apa kena mengena dengan kita? Bagaimana kita nak dapatkan wajah seperti para syuhada ini? Senang jer, dengan berwudhu 5 kali sehari. Semasa basuh muka tu, lepas niat, doa lah pada Allah, Ya Allah, putihkanlah wajahku di akhirat nanti sebagaimana Kau putihkan wajah para syuhadaMu.. InsyaAllah..




Itu lah putih berseri yang sebenar-benarnya. Krim yang dijial di pasaran tu semuanya plastik, berseri di dunia sahaja, di akhirat camana? Berseri gak ker dengan krim tu?
Apa yang penting, berseri pada pandangan manusia atau pada pandangan Allah?
Tepuk dada tanya Iman.. jangan tanya Aiman, Aiman memang tak kisah jer..

InsyaAllah...

Barakallah...

Wassalam...

Coretan popular