Pages

Thursday 26 January 2012

Setahun di 2012

2012, banyak andaian yang menyatakan akan berlakunya banyak bencana besar pada tahun ini. Tidak kurang pula ada yang menyatakan kiamat akan berlaku pada tahun ini. Sebagai umat Islam, kita kena percaya kepada Qada dan Qadar Allah. Segala nya hanya dari Allah, dan hanya Dia lah yang maha mengetahui segalanya.

Namun pada aku tahun ini amat mencabar pada diri aku. Aku harus berusaha dengan lebih lagi untuk merealisasikan cita-cita dan impian aku. Aku ada perancangan sendiri. Selama 10 tahun perjalanan hidupku sudah aku rencanakan. Ini adalah tahun kedua, bermula 2010. Aku harus menggunakan perancangan aku itu sebagai garis panduan untuk aku melakukan apa sahaja tindakan aku.

Banyak harapan besar aku letakkan dalam tahun ini. Banyak perkara yang harus aku lakukan, dan banyak juga tanggungjawab dan komitment yang harus aku pegang. Semua keputusan yang bakal aku lakukan haruslah berlandaskan perancangan aku dulu.




InsyaAllah..

Barakallah..

Wassalam..

Coretan popular