Pages

Thursday 26 January 2012

Dairi Seorang Lelaki



Dairi penting pada aku untuk mencatatkan semua sekarah yang akan berlalu. Hari-hari yang bakal kita tinggalkan dan tak mungkin akan berulang semula harus ditatat dalam lipatan sejah peribadi. Banyak koleksi diari aku yang tersimpan didalamnya sejarah hidupku. Apa yang aku lakukan, kemana aku pergi, semuanya tercatat rapi. Dengan diari itulah aku dapat merenung kembali masa lalu aku. Suka, duka, gelak, tangis semuanya terpahat dalam diari aku.

Tahun ini aku sekali lagi menggunakan dairi islamiah untuk mencatat bait-bait kehidupan aku sepanjang tahun. Azam aku nak catatkan segalanya dalam dairi tu. Sebab tu aku beli yang besar sikit. Tahun lepas diari aku abang aku bagi, 2 tahun lepas syarikat insuran yang bagi. Tahun nie, tunggu punya tunggu, tak ade yang bagi, so kena la aku beli. Last minit aku beli kat kedai buku kat sini. Habis dah yang aku nak, aku ambik jer la aper yang tinggal kat kedai tu.

Itu lah kisah aku dengan dairi aku. Seperti biasa, aku akan bawa kemana pun dairi aku, mana-mana aku pergi pun akau akan bawa jer. Senang nak tulis apa-apa. Walaupun sekarang boleh guna organizer dalam handphone sebagai dairi, tapi aku lebih selesa menggunakan yang traditional ini.




Apa yang aku harapkan, bila aku tiada nanti diari aku akan menjadi sumber yang menceritakan sejarah hidup aku. Walau tak seindah mana, tak sesempurna mana, namun itulah isi hatiku..

Insyaallah..

Barakallah..

Wassalam..

Coretan popular