Pages

Monday 19 September 2011

Agak lama gak la aku tak update blog nie... banyak kekangan kebelakangan nie la.. xder ruang untuk aku update blog... paling last dulu pun masa bulan ogos lepas.. seminggu lebih lepas isteri aku melahirkan zuriat sulung kami.. lepas tu sibuk menguruskan keluarga..

Rutin harian aku lepas kelahiran Rif Marissa dulu, pagi mandikan dia, lepas mandi kalo xder ke mana-mana nak dodoikan dia tido pulak.. tengah hari baru aku keluar jap.. petang dalam kol 6 cam tu kena balik dah.. nak mandikan dia pulak.. iseri aku masa tu x dapat nak bergerak banyak kerana bersalin cara pembedahan.. so kena lah aku yang tolong apa yang patut..

20/8/11 kami ber tiga berangkat balik kampung aku kat kuching... Agak kesian gak la kat Rif Marissa, baru sebulan usianya dah kena naik flight.. Banyak gak la petua aku dapat camana nak bawak baby naik flight, terutama dari nurse kat klinik.. Diorang kata bagi baby minum masa flight nak berlepas dan mendarat supaya telinga baby tak terasa sangat dengan tekanan yang berubah.. Alhamdulillah lah, Rif Marissa tak banyak meragam sepanjang penerbangan tu.. Berkesan la petua yang nurse tu bagi..

Berpuasa di kuching sama gak cam kat sini, cuma beza nyer waktu berbuka dan sahur jer la... rutin harian aku tetap sama gak cam biasa.. waktu jerla yang berubah.. Kalo kat KL mandi pagi baby kol 10, katkuching kol 8 mandi dah... petang plak kol 5 dah kena mandikan dia... yer la, masa kat Kuching kan awal sikit dari sini.. so kena la ikut keadaan setempat kan..

Lebaran tahun ini aku bertiga la... Aku, Isteri ku dan Rif Marissa...
Cerita puasa dan lebaran lainnyer aku update kemudian yer..

Wasallam..

Barakallah...

Coretan popular