Pages

Monday 30 May 2011

Berakhirnya satu Pentas MAKSIAT

Semalam pasti ramai yang sedia maklum satu rancangan reality telah melabuhkan tirainya. Rancangan reality kemaksiatan yang tak asing lagi dengan kita. MENTOR.

Ganjaran bagi rancangan ini bukan main lagi yer, wang tunai 100k, kereta lagi.. banyak pulak sponser nak bagi kan. Tempat kedua dan ketiga pun puluh ribu gak dapat..
Ganjaran itu untuk aper, untuk pemenang yang kononnya menghiburkan, persembahan yang mantap, suara yang lantang, pakaian yang menarik. Semuanya perempuan pulak tu, melalak, terkinja-kinja, berpakaian mendedahkan aurat di atas pentas.. Rancangan yang ditonton jutaan penonton. Dimanakan moral mereka ini? Dimanakah rasa malu dalam diri mereka? Dimanakah akhlak mereka sebagai Umat Islam?

Ibu bapa pulak tidak kah rasa bersalah, rasa berdosa dengan perlakuan anak-anak perempuan mereka? Tidakkah mereka tahu akan dosa anak gadis mereka itu diletakkan atas mereka. Apa yang menghairankan, ibu bapa memberi sokongan, berdoa lagi untuk anak mereka. Menyokong anak mereka dalam acara maksiat ini. Berpegangan tangan antara lelaki dan perempuan, mendedahkan aurat, melompat atas pentas…. Subhanallah..

Apasalahnya program ini diaplikasikan dalam konteks keIslaman. Mentor mendidik dan mengajar anak buahnya dalam mengaji al-quran, bertaranum, hafazan al-quran.. kan lebih baik begitu. Malaysia Negara Islam, tetapi rancangan TV Malaysia majority kearah barat. Meniru rancangan tv barat yang jelas kekafirannya.  Dimana Islamnya Malaysia ini? Adakah hanya kerana majority rakyatnya Islam? Atau pemimpinnya Islam? Kalau orang Amerika datang Malaysia, pasti dia tidak dapat membezakan antara Negara islam dan Negara lain di dunia ni. Kerana apa? Kerana tidak ada bezanya rancangan di amerika dan Malaysia ini. Bagi mereka sama sahaja. 

Sedarlah wahai umat Islam sekalian… Kita kini berada di akhir zaman. Sudah banyak tanda-tanda akan berlakunya kiamat kini. Kembalilah kita semua pada jalan yang diredhai Allah. Al-Quran dan As-Sunnah jadikanlah panduan. Agar kita nanti boleh bertemu Kekasih Allah yakni Muhammad s.a.w untuk mendapatkan syafaatnya di hari pembalasan nanti..

Wallahualam.
Barakallah…

Coretan popular